Tuesday, January 19, 2010

Satu kehilangan

Posted by NuiN at 4:23 PM
Project dah go live, so skrg aku mmg lepak je, support for 2 weeks then akan kembali ke lubuk.. hehe. Mood malas menulis blog makin menjadi2 sekarang ni, cuba menukar blog template baru dgn harapan dpt aura baru skit tapi sama je aku rasa.

Nota kaki: Gigi dan gusi agak sakit berdenyut2 tapi takde berlubang pun, mesti sebab minum jus alpukat yang terlampau manis kat Belanga cafe tadi... sigh..

Last month aku bercuti selama 3 minggu.. hmm ambik.. kalau tak cuti sampai tak cuti lansung, bagus la jugak kena force abihkan cuti, so dpt cuti panjang. And sebab time tu cuti sekolah aku takde la plan for any vacation sbb malas nak bersesak-sesak dengan family2 yang bawak anak2 bercuti time tu. Maybe ada sebabnya Tuhan tak gerakkan hati aku untuk plan any vacation time cuti tu.. And antara sebabnya, 2 orang sepupu aku meninggal pada 26 December, serentak pada hari yang sama, waktu dan lokasi je different. Sorang meninggal dlm kemalangan bas Sani Express kat Jelapang pukul 1 am. Kalau korang ada baca berita, mangsa yang nama Noor Jismi Nordin tu adalah sepupu aku. The family called him Adik.

Arwah Jismi. Al-Fatihah

He is a good boy.. soft spoken, peramah dengan saudara-mara, dan friendly jugak. One thing yg aku (and the whole family) takkan lupa about him adalah when he was a small boy..kalau dia balik kampung kat Kedah je, confirm datuk aku risau.. sebab akan ada lah ayam atau itik datuk aku yang akan selamat kena buli atau kena panggang hidup-hidup..penangan Jismi. Itu lah cerita zaman kecil yang sgt sinonim dgn diri dia.. Definitely he will be missed by all of us. And the true story is, Jismi at first tak plan to go back to Perlis on 25th tu, sebab he supposed to work overtime on 26 Dec. So the plan is for him to go back on 26 after work. Tapi nak dijadikan cerita, the overtime work was cancelled so he bought the Sani Express bus ticket to go back to Perlis on the 25th nite, and dpt the last seat (seat number 48) that still available for that trip. Takdir Allah, Allah dah mengatur semuanya so kita sebagai hamba kena terima aja apa yang terjadi.

Masa terima news about Jismi, aku ada kat Setiu, Terengganu. Aku dgn few aunties, uncles, and cousins pegi sana on 25th Dec sebab nak melawat sorang cousin yang admitted kat hospital because of Leukimia. Jismi meninggal pada pukul 1 am, we received the news about 3 am, the same time cousin aku kat HUSM Kubang Kerian in a critical condition. This cousin, Mohd Nor Ikhsan, 21 years old, passed away at HUSM Kubang Kerian at 9 pm, about 20 hours after Jismi passed away. Semua sedara2 aku yang attend majlis tahlil utk arwah Jismi di Perlis malam tu, bertolak ke Terengganu pulak lepas tamat majlis tahlil tu. Its quite a tragedy for the whole family but memang Allah dah berkehendak macam tu.. Al-Fatihah to both of them..

*Mama terkenangkan arwah Jiji bila this thing happened, kata mama, ketiga2 diorg (Jiji, Jismi, dan Abg Chik (Ehsan)) meninggal pada awal Muharram, Jiji meninggal pada 1 Muharram, Jismi meninggal pada 9 Muharram, dan Abg Chik pada 10 Muharram.. Hmm..*

0 comments:

 

~ Live My Own Life ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review