Friday, November 16, 2012

Worse headache experience

Posted by NuiN at 1:44 AM
I'm suppose be sleeping now sebab pagi nanti nak pegi keja, tapi mata still tak nak pejam.. Sbb siang  tadi cuti so mata ni jadi lupa diri sikit.. And I'm suppose be packing also coz TSO dah cakap esok dia datang ambik aku and terus balik Penang, but I'm too tired to do so. Packing adalah perkara yang paling malas untuk aku buat and this time nak kena packing banyak benda coz I'll be going to Sarawak for 2 weeks, direct from Penang (flight transit kat KL la tapi I'll just wait in LCCT on that day).. Aghh..lagi lah bercinta nak packing..

Yesterday I had a very bad headache. Tapi aku pegi keja jugak, bila sampai ofis dah tak tahan sangat aku pegi panel clinic kat building sebelah ofis. Bila doctor check, dah tau dah that my blood pressure is going up high. Aku bgtau doctor jugak yang aku rasa mcm ada angin tak keluar dari badan and it makes me uncomfortable. Tapi doctor tu tak percaya aku, he thinks it related to muscle, bukan angin.. So tak dapat la ubat angin..ngok ngek.. During lunch hour, aku dah tak rasa nak makan nasi, so makan lauk pauk je and hot soup.. Then kawan aku bawak rambutan dtg ofis, aku makan gak sikit and that be my last meal in the office sebab aku dah start rasa makin sakit kepala.

Pukul 530 sharp aku angkat kaki dah tinggalkan ofis. Even kalau ikutkan aku masuk keja pukul 10, kena balik pukul 7, tapi aku dah tak bole tahan sakit, so gamble je lah balik awal. Dari Damansara sampai Mid Valley tu ok lagi, nak masuk ke KL-Seremban highway je, the traffic jam dah start building up.. And my headache getting worsen.. Masa tu aku dah rasa nak muntah semua cukup tapi cepat2 aku masukkan sweets dalam mulut kononnya nak hilangkan rasa loya tu. Haihh..sebab aku tak pernah accidentally vomit selama ni, aku tak tau yang rasa nak muntah tu tak boleh di tahan-tahan.. Elok masuk je ke KL-Seremban highway, I can feel that rasa nak muntah tu dah sampai hujung tekak. Meragau la tangan aku masa tu cari plastik dalam kereta.. Luckily I found one! Dapat je plastik, semua food yang aku makan that day keluar habis.. I can't remember how I vomit and drove at the same time, and I don't even bother samada kereta sebelah kiri kanan tengok aku ke tak. Bila dah ok sikit, I stopped by at the nearest petrol station, beli a can of Coke sebab kawan-kawan aku pesan suruh minum Coke untuk keluarkan angin. Tapi aku tak berani minum dalam kereta takut muntah lagi. Sampai rumah, dengan susah payahnya aku habiskan setin Coke tu (I don't like soft drinks!), and lepas tu setin Coke tu jugak la yang aku muntahkan balik. 

Huhuuu...it's the worse headache ever!!

Moral of the stories, I learn that there are 2 things (based on my experience) that cannot be controlled with your mind.. 
1. Tidur disebabkan oleh ubat selsema (suraya mesti ingat kes aku tido kat kedai mamak lepas makan ubat selsema...hihi)
2. Muntah sebab sakit kepala

Lepas ni kena selalu spare plastik dalam kereta la nampaknya...

0 comments:

 

~ Live My Own Life ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review