Thursday, May 28, 2009

Its my hope...

Posted by NuiN at 12:07 AM
What to write.. lately kind of busy with work stuff so aktiviti sosial dgn kekawan pun terbatas.. Oh ya.. the party last week goes well and aku managed to straight my mind and stop myself from wearing a hijau striking bikini.. hehehehe.. Jadi maskot bluehyppo la kalau pakai bikini.. Tapi me and my frens mmg pegi purposely to eat.. the food is ok la.. i enjoy the seafood and the dessert anyway.. Party tu habis late nite rasanya tapi by 930 pm kitorg dah chow coz dah abih makan so balik je la kan.. hehehe

Last Saturday aku bawak mama gi jumpa pakar mata. She's been complaining that her right eyes sight nampak kelabu, and nampak berurat bila dia tgk things. And to my dissapointment the doctor told us that effect from diabetes that mama have since last 20 years, a few urat belakang mata kanan tu dah pecah, and kat belakang mata tu sekarang bleeding. That cause her eyesight to be kelabu, and for long run it could resulted to blindness. For time being, doctor bagi ubat titik dlm mata utk cuci darah tu and also ubat makan utk urat mata. This coming Saturday, we need to see the doctor again for follow up.. Kalau ubat titik tu failed to cuci darah kat blkg mata mama, she might need to go for laser treatment.. yang aku sgt2 harap won't be necessary. Coz dgn laser treatment, it will burn the bleeding spot, so effectnya tmpt yang di burn tu akan rosak and tak bole melihat lagi at that spot. Hmm.. it really touched me when mama says, "Tuhan ambil satu demi satu, mula2 kaki.. sekarang mata mama pulak"... tapi as usual aku acting cool gila la kan, just that aku ckp dlm hati je, "don't worry ma, no matter what happen, kakak janji akan jaga mama sampai bila2 pun".

And last week mmg minggu sakit agaknya, Amin pun demam.. And he really frightened me out when Saturday tu lepas gi klinik dgn mama, kitorg balik agak lambat sbb gi beli few stuff (Amin was at home coz dia sgt demam), and about 5 km nak sampai rumah, aku dpt sms dari Amin, "Kak, Min sejuk, panadol dah habis, Min lapar kak".. Wah aku nyer panik masa tu jgn cerita.. abih semua keta aku overtake.. masa tu just imagine takut adik aku pengsan kat umah je.. And bila sampai umah tgk lampu semua tutup.. gelap je umah.. lagi la aku gelabah (aku bet mama pun gelabah tapi acting cool je), terus aku masuk dlm umah dan cari dia kat bilik dia. Tengok dia tgh berselimut masa tu and bila aku pegang badan dia panas.. cepat2 aku kejut dia suruh bangun makan food and ubat yang aku beli.. Seriously aku relieve gila bila dia buka mata.. Aku dah teramat trauma when it comes to close family sakit2 nih...

Hmm... aku tak nak perkara yang sama berulang lagi tahun ni...

1 comments:

Nor Hashimah said...

Ya Allah, Kau tabahkanlah sahabatku ini dalam menempuh setiap dugaanMu. Aminnnnnnnnnnnnn.

 

~ Live My Own Life ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review